Meeting Alert!
Geen meetings binnenkort
FellowStuff.nl Forum
Startpagina | Gebruikerslijst | Login

U bent niet ingelogd.
FellowStuff.nl Forum / Ouderwets vermaak / Boeken enzo Gemodereerd door Eleanora, Enlothiel, Fanteasy, Gimlas, Thráin, Yl Aausyphyr  
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11
Auteur
Bericht
roverandom
Op een grote roze wolk...

Deel 12 gaat in een boek passen, dat is ons gegarandeerd!

:)

08-10-2008 20:16:21
Website  
Olorin
Nostalgische Mod met ijsje

Eindelijk deel 11 en de prequel van the Wheel of Time ook uit. Pff, 12 boeken is toch best veel.
Deel 11 vond ik wel een stuk beter dan de rest (y) Er zat eindelijk wat tempo in, en niet alleen aan het eind van het boek.

Volgende boek: The Tales of Beedle the Bard.

21-12-2008 22:10:08
Website  
Vezary
Lid

Ik ben bezig in Midas Dekkers' Lichamelijke opvoeding. En ik voel me nu helemaal niet meer schuldig dat ik ben gestopt met zwaardvechten(a)

29-12-2008 20:33:49

Olorin

Ik ben nu bezig in Thief of Time van Terry Pratchett.
Leuke personages (vooral Lu-Tze) en het verhaal is ook zeer interessant en onvoorspelbaar. Helaas mis ik wel wat kleine dingen omdat ik niet alle voorgaande gerelateerde Discworld boeken heb gelezen, maar dat is niet echt een probleem.

20-01-2009 10:31:40
Website  
Smeagol_NL
Uit Heerlen...and proud of it!

Van: Heerlen!!!
Ik heb net bij de bieb het boek De eerste wet van de magie van Terry Goodkind gehaald, zijn er hier mensen die het boek al gelezen hebben? Zoja, is het wat?

"Fire walk with me."

23-01-2009 14:03:35
Email Website  
eother
Eother de Tweede

Van: Rotterdam
jup. deel 1 tot en met zeven geloof ik. of acht. of nog verder. t is wel leuk. en t voordeel is: ze zijn dik, dus je kan er een tijdje mee vooruit. de eerste wetten zijn wel leuker dan de latere, als je 't mij vraagt.  :rolleyes: hmm lekker samenhangend, de eerste paar boeken zijn leuk dus ja, t is wel wat :P

How did it come to this?

23-01-2009 14:50:09

Istar Niels
Nistar Iels

Van: Green Hill Zone
Nu ben ik The Lord of the Rings aan het herlezen. Verbazingwekkend hoeveel ik inmiddels anders in mijn hoofd had zitten en hoe goed het geschreven is. Dit worden weer uren vol vermaak.

Daarnaast liggen er nog een hoop boeken klaar om gelezen te worden, maar ik denk dat ik hierna Terug naar Oegstgeest ga lezen. Wolkers is op het moment mijn held onder de nederlandse schrijvers.

Laatst bewerkt door Istar Niels (24-01-2009 15:09:43)

24-01-2009 15:09:21
Website  
Smeagol_NL
Uit Heerlen...and proud of it!

Van: Heerlen!!!

Eother schreef: jup. deel 1 tot en met zeven geloof ik. of acht. of nog verder. t is wel leuk. en t voordeel is: ze zijn dik, dus je kan er een tijdje mee vooruit. de eerste wetten zijn wel leuker dan de latere, als je 't mij vraagt.   hmm lekker samenhangend, de eerste paar boeken zijn leuk dus ja, t is wel wat   

Ik ben nu pas op blz. 60, maar het intrigeert me enorm, ik werd meteen meegezogen in het verhaal!

Laatst bewerkt door Smeagol_NL (28-01-2009 11:46:20)

"Fire walk with me."

28-01-2009 11:34:33
Email Website  
Olorin

Ik heb vandaag het laatste deel van de Soldier Son Trilogy van Robin Hobb uitgelezen. Goeie boeken, maar toch wel iets minder dan de Farseer en Liveship Traders series.

Er zaten soms wat saaie langdradige stukken in waarbij de hoofdpersoon constant emo was, maar de meeste personages zijn wel boeiend en het leest heerlijk weg. Wel jammer dat er geen epiloog bij zat want ik had nog wel meer willen weten... maar wie weet komt er ooit nog een vervolg.

Geen idee wat ik nu eens ga lezen. Wizard's First Rule, The Dark Elf Trilogy, Wellspring of Chaos, of misschien toch weer eens Lord of the Rings of zo herlezen...

21-04-2009 20:33:20
Website  
fo--cus
Zelf doen

Is er hier ook iemand met ervaring met boeken van Juliet Marillier? Reeks De Saga van de Eilanden van het Licht, om specifieker te zijn?

21-04-2009 20:48:58

Olorin

Ik heb niets van Juliet Marillier gelezen, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wat ik wel pas heb gelezen zijn de eerste 6 boeken over Drizzt Do'Urden. Eigenlijk zijn ze niet echt goed, maar toch wel licht vermakelijk. Het voelt erg aan als fantasy geschreven voor tienerjongens omdat het vol zit met actiescenes en gevechten. Daardoor zouden de boeken waarschijnlijk wel heel goed verfilmbaar zijn.
Ik vond het ook wel jammer dat er nogal wat inconsistenties tussen de 1e en 2e trilogie zaten.

07-07-2009 08:54:31
Website  
roverandom
Op een grote roze wolk...

Dinsdag gekocht, Wheel of Time deel 12...

[ en nu snel doorwerken, kan ik vanavond weer verder lezen... ]

:)

30-10-2009 09:18:58
Website  
Deweb
op de strafbank

Dat kun je soms zo hebben he met een boek? Veel plezier!

Heeft er trouwens iemand al eens een Dwarsligger geprobeerd?

Uit nieuwsschierigheid naar dit nieuwe lezen heb ik "kind 44" gelezen, een erg aangename en interessante drama-thriller met alles redelijk goed in balans en met veel historische informatie. Geen fantasy, dat lees ik eigenlijk al jaren niet meer, maar zeker een aanrader. Het formaat beviel trouwens ook.

30-10-2009 12:03:20
Website  
Olorin

Veel plezier met deel 12 :) Ik wacht nog wel even tot 13 en 14 er ook zijn denk ik.

Ik heb pas Tolkien's Letters uit, en dat was een stuk boeiender dan ik had verwacht. Geen lichte kost, maar wel een interessante kijk op Tolkien's leven en gedachten.
Nu ben ik bezig in Monstrous Regiment van Terry Pratchett, en dat is zoals altijd weer erg leuk :)

30-10-2009 12:46:50
Website  
Deweb
op de strafbank

Terry Pratchett is iets wat ik toch nog altijd eens wil lezen eigenlijk. Is er een boek dat word aangeraden om mee te beginnen of...?

Van de week heb ik trouwens in het kader van "Nederland leest" Hella S. Haasse's 'oeroeg' uitgelezen. In het begin was de taal even wennen, maar eenmaal gewend was het een heerlijke novelle.

09-11-2009 11:01:05
Website  
Olorin

Dat is moeilijk te zeggen waar je moet beginnen met Terry Pratchett. De eerste paar boeken vind ik zelf wat minder, en er zijn redelijk wat personages die eigen boeken hebben. Gelukkig zijn alle boeken los van elkaar te lezen, dus je kan best beginnen waar je wil. Je mist dan soms wel wat omdat je personages dan nog niet goed kent, maar het zijn wel allemaal losstaande verhalen.

Ik ben nu bezig in Wellspring of Chaos van L.E. Medesitt Jr. uit de Recluce saga. Het begint wat traag, maar het is wel fijn geschreven en anders dan de andere Recluce boeken die ik heb gelezen.
Daarna ga ik eens aan The Children of Hurin van Tolkien beginnen. (laatst op het boekenfestijn gekocht voor 4 eurotjes)

09-11-2009 11:38:40
Website  
Fanteasy
Ik hou van rare Japanners

Van: papier
Ik heb pas 'Ring' gelezen, het boek waar de film op gebaseerd is, maar dan wel zeer lichtjes. Het boek is absoluut geen horror, maar eerder een detective-thriller. Wel vermakelijk, ik heb best zin om het vervolg te gaan lezen :)

En nu ben ik bezig in, eh, Boekanier des Konings van Feist. Leest lekker vlot, leuke personages en veel actie. Niet bepaald hoogstaande literatuur, maar wel gewoon leuk.

02-12-2009 09:41:35
Website  
Deweb
op de strafbank

Bedankt voor de tip @Olorin.

Van de week uitgelezen: Nachtreizigers van David Baldacci. Een fijn boek over het reilen en zeilen aan boord van een trein waarin mensen elkaar onverwachts tegenkomen. Het is een beetje liefde, het is een beetje mysterie, het is een beetje van alles. Zeer vermakelijk en zeer leesbaar.

Ondertussen ben ik deze week ook bezig met het lezen van een triologie(tje), waarover later meer.

02-12-2009 13:29:37
Website  
Deweb
op de strafbank

Laatst een chat-triologie gelezen waarin uitsluitend de emailberichten en chat heen en weer werden beschreven tussen twee mensen die elkaar niet kennen. Een grappig liefdesverhaaltje dat lekker wegleest en mij op het einde goed wist te verassen.

..alleen de titels en schrijver weet ik niet meer...

Ook gelezen: Collumns van Paul van Vliet. Zijn schrijfstijl is wat opmerkelijk, maar eenmaal gewend leest het lekker weg.

Verder heb ik gekocht/gehuurd/gekregen:
- Mannen die vrouwen haten
- De vertaling van "A christmas carol"
- Een boek over Herman Brood van Bart Chabot
- Alles is verlicht in dwarsligger-editie

25-12-2009 12:08:04
Website  
Olorin

Ik ben wat Terry Pratchett aan het lezen omdat ik een aantal van z'n boeken voor m'n verjaardag en kerst heb gekregen.
Wyrd Sisters en Witches Abroad heb ik pas uit, en die waren allebei fijn (y) Ik verbaas me er altijd weer over dat ik nooit weet hoe de boeken precies zullen aflopen.
Nu ben ik bezig in Lords and Ladies, met nog meer Pratchett hekserij.

04-01-2010 12:48:15
Website  
Deweb
op de strafbank

Nog bedankt voor de tips :).

Voor de gein heb ik een tijdje terug "mannen die vrouwen haten" aangeschaft. Gewoon om te kijken waarom die boeken maar in de top 10 staan. En ik moet eerlijk zijn: ik begrijp het. Het leest lekker weg, heeft inhoud en weet op de een of andere manier te boeien. Zodoende ben ook ik in de val getrapt en heb ik 20 euro voor het 2e deel uitgegeven. Maar vooralsnog heb ik daar geen spijt van eigenlijk.

01-03-2010 09:56:10
Website  
Rachel
Chibithulhu

Pratchet is fijn. :)

Ben nu begonnen in The Children's Book van A.S. Byatt. Eerste paar hoofdstukken zijn veel belovend! Alleen jammer dat de schrijfster (of de gierige drukker natuurlijk) niet meer witregels gebruikt. Leest wat vervelend met de ook nog erg kleine letters.

Laatst bewerkt door Rachel (04-03-2010 13:02:38)

04-03-2010 13:02:06
Website  
Olorin

Ik heb gisteren Harry Potter 7 uitgelezen nadat ik alle andere boeken ook weer eens had gelezen. The Deathly Hallows had ik nog maar 1 keer eerder gelezen en ik was de meeste dingen alweer vergeten waardoor het weer helemaal spannend en ontroerend was. Het blijven toch wel erg goeie boeken (y)

22-04-2010 15:29:41
Website  
Deweb
op de strafbank

Ik heb de me dus onlangs gestort op die hele Millenium hype. En ik moet zeggen: Het is inderdaad goed spul. Het leest als een trein, is onderhoudend, zit goed in elkaar en elk boek heeft wel een bijzondere twist (ook wel "wtf moment"). Bij deel 1 heeft het me 3 dagen gekost om deel 2 te laten liggen, bij deel 2 heeft het me enkele uren gekost om deel 3 te laten liggen. En daarna..viel ik in een gat. Het is daarna dan ook zo heerlijk om gewoon door te kunnen lezen in een aangename schrijfstijl.

Maar nu ben ik dan maar bezig in "Gevangen" van Stephen King. Het is een vuistdik boek, maar vooralsnog vind ik het absoluut de moeite waard. King neemt echt de tijd om een verhaal op te zetten, maar zonder dat het saai en langdradig word.

19-05-2010 12:34:45
Website  
Olorin

Ik heb laatst de His Dark Materials trilogie van Philip Pullman gelezen. Niet echt slecht maar ook niet echt heel goed. Er zitten heel wat leuke elementen in, maar het verhaal komt absoluut niet geloofwaardig over.

Daarna heb ik Nation van Terry Pratchett gelezen. Een van zijn weinige niet-Discworld boeken, maar toch weer erg leuk.

Momenteel ben ik bezig in Foxmask van Juliet Marillier. Het begin vond ik wat tegenvallen, vooral door de overemotionele hoofdpersonen, maar gaandeweg wordt het al wat beter.

02-08-2010 14:52:38
Website  
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11    

Ga naar